Ud af skabet

Denne blog har haft en langsomlig fødsel. Åh, det har været hårdt. Jeg bloggede en del for godt 12-13 år siden, dengang jeg havde medie-fag og var en af de få på mit hold, inkl. underviseren, der havde bare nogenlunde styr på at begive mig rundt på det store net. Meningen med bloggen døde i det at min undervisning ophørte – der var  ikke mere at sige.

For et års tid siden begyndte jeg at lure lidt på at blogge igen. Mest af alt i takt med at jeg begyndte at læse flere og flere blogge rundt omkring på nettet. Alt fra mad-blogge, til sider om tegneserier som basalt set egentlig også er blogs – og jeg indså hvordan mediet havde ændret sig.

Så jeg fik lyst til at blogge igen, spørgsmålet var bare hvad der skulle blogges om og hvilken tilgang jeg skulle have til mit bloggeri. Jeg har et indtryk af at nogle bruger deres blog som en offentlig dagbog, hvor der bliver givet luft for mangt og meget. Andrelader derimod til at kører en mere professionel og meget klar linje i deres indlæg..

Jeg gik længe rundt med en følelse af præstations-angst. Skulle jeg blogge fagligt? Var jeg overhoved fagligt dygtig nok til at gøre det? Hvad med anmeldelser? Hvad havde jeg egentlig at bakke noget som helst op med? Hvad nu hvis alle synes at jeg var dum at høre på? Argh! Så var det meget nemmere bare at gemme sig, men på den anden side, så har jeg også lært at det nemmest ikke altid er det rigtigste…. og så følte jeg mig lidt som en kujon. Jeg måtte også beslutte mig lidt for hvem jeg egentlig bloggede for og til? Jeg blogger til alle der gider læse med, men jeg blogger først og fremmest for min egen skyld. Lige pludselig var det måske ikke så farligt alligevel. Efterfølgende fik jeg en portion “tough love” fra kæresten, en opsang om at jeg “talte som en pige” og at han ikke ville se at jeg lod mig holde tilbage af den slags tanker og dårlige argumenter.

 

Jeg er allerede ude af skabet overfor mine venner og min familie – Jeg er nørd. Det er en del af hvad jeg er og det påvirker også mine interesser.

Jeg vil skrive om det der interesserer mig og en række af de tanker jeg uundgåeligt gør mig. Bloggen er dermed et udtryg for mine helt personlige meninger og holdninger…. Og ja! Der vil helt sikkert komme nogle udtalelser som ikke nødvendigvis bliver bakket totalt op med velformulerede argumenter mv., men sådan er det. Det er min blog, her regerer jeg!

Velkommen til.

5 kommentarer

Filed under Uncategorized

5 responses to “Ud af skabet

  1. Sådan! Så begynder det. Jeg ser frem til at se, hvilke udgydelser du vil gøre dig her på bloggen. 🙂

  2. Marie U.

    Er enig med Morten! Jeg kigger med – og et velkommen (tilbage) til blogosfæren, skal du da også have 🙂

  3. Jeg byder også velkommen….hvilket virker fjollet da jeg selv lige er begyndt at blogge for første gang og selv ikke aner hvor jeg skal starte og om hvad jeg skal skrive…

    • Hej Oliver.
      Også et velkommen til dig og tillykke med at du er gået i gang med din egen blog.

      • Tak for det.
        Indtil viedre er jeg ikke rigtig imponeret af mine egne evner, hverken på det tekniske eller tekstmæssige, men det kommer nok……….
        Nu er det ikke fordi jeg er ved at vende tilbage til Danmark lige foreløblig, men hvor er din base, hvis nu jeg prøver at oprette en ny gruppe når jeg vender retur til lille DK?

Skriv en kommentar